Slapen is een belangrijk onderdeel van je leven, en daarmee een belangrijk onderdeel van je gezondheid. Gedurende de nacht wordt je lichaam in staat gesteld om zich helemaal te ‘resetten’. Alle indrukken van de dag worden verwerkt en opgeslagen, je hormonen worden opnieuw in balans gebracht, en alle lichaamsprocessen worden opnieuw opgestart. Onnodig om te zeggen dat een goede nachtrust erg belangrijk is.

Terwijl de een af en toe een nachtje niet zo lekker slaapt, lig de ander nacht na nacht te woelen en draaien in bed en is slaaptekort een chronisch ongemak.

Gelukkig heeft SLOWFULNESS bewezen tools die jouw lichaam echt helpen bij het terugwinnen van haar natuurlijke ritme.

 

SLECHT SLAPEN

 

Margriet

Slecht slapen kan worden veroorzaakt door stress, ziekte, lichamelijk ongemakken, omgevingsfactoren, veranderingen in je schema, bijwerkingen van voorgeschreven medicijnen, depressie, angst en nog veel meer.

Wat de oorzaak van het slaaptekort ook is, SLOWFULNESS is erop gericht om je systeem weer in balans te krijgen door – consistente – bedtijdroutines en bewustwording.

Wanneer je regelmatig een tekort aan slaap hebt, kan je in een vicieuze neerwaartse spiraal komen, die verstrekkende effecten op je wellbeing kan hebben. Je bent moe en raakt uitgeput, je wordt mentaal, fysiek en emotioneel belast en wordt minder scherp. Je wilt niets liever dan slapen, maar je bent bang dat je het toch niet kan.

Helaas kan deze angst zelf weer stress verergeren, waardoor je vermogen om je over te geven aan slaap nog verder wordt belemmerd.

Je lichaam hunkert niet voor niets naar slaap en helaas zijn er ook serieuze gezondheidsrisico’s verbonden aan slaaptekort, die gecompliceerde effecten kunnen hebben op zowel je lichaam als je geest. En dit wil je niet, toch?